Ή αλλιώς "όταν έχει όραμα ένας λαός, τότε δημιουργεί θαύματα".
Είναι απίστευτο το πως σκέφτονται οι κινέζοι. Σήμερα είδα στο ΣΚΑΙ ένα ντοκυμαντέρ σχετικά με το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο. Το Yangshan. Η ιστορία ξεκινάει ως εξής. Οι κινέζοι λόγω της αύξησης των εξαγωγών τους τα τελευταία χρόνια άρχισαν να έχουν πρόβλημα στην Σανγκάι καθώς τα πλοία που μεταφέρουν κοντέινερ έχουν αυξηθει τόσο σε αριθμό όσο και σε μέγεθος και το λιμάνι της Σανγκάι έχει βάθος 7-8 μέτρα μόνο και περιορισμένο μέγεθος λόγω της τοποθεσίας του. Έτσι σκέφτηκαν κάτι πρωτοποριακό. Να κατασκευάσουν ένα λιμάνι 32 χιλιόμετρα έξω από την στεριά, στο νησί Yangshan όπου το βάθος της θάλασσας είναι 15 μέτρα!(στο χάρτη με κόκκινο κύκλο) Στο νησί υπήρχε ένα ψαροχώρι του οποίου την τύχη αγνοώ αλλά υποθέτω δεν έκαναν πολύχρονους δικαστικούς αγώνες αλλά δέχτηκαν να φύγουν για το καλό του έθνους. Στην αρχή σκέφτηκαν να ισοπεδώσουν το νησί αλλά τελικά αποφάσισαν να μη χαλάσουν το νησί αλλά να το διπλασιάσουν σε έκταση τοποθετώντας λάσπη από τον πυθμένα της θάλασσας και στοιβάζοντας τόνους από πέτρες και τσιμέντο΄. Δημιούργησαν έτσι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο. Τεράστιοι γερανοί φορτώνουν και ξεφορτώνουν γρήγορα όσα πλοία καταφθάνουν στο λιμάνι. Το λιμάνι δουλεύει 24 ώρες το 24ωρό. 2 βάρδιες, η πρωινή 11 ώρες και η βραδυνή 13! Τώρα τα πλοία μπορούν εύκολα να δέσουν στο λιμάνι και γρήγορα καθώς γύρω από το λιμάνι δεν υπάρχει τίποτα παρά μόνο η ανοικτή θάλασσα!
Ένα επόμενο εμπόδιο που έπρεπε πλέον να αντιμετωπίσουν ήταν το πως θα πάνε τα κοντέινερ στην στεριά από το λιμάνι-νησί. Η λύση ήταν εύκολη. Έχτισαν την 2η μεγαλύτερη γέφυρα στη θάλασσα στον κόσμο. 32,5 χιλιόμετρα γέφυρα συνδέει πλέον το λιμάνι με την κίνα με 6 λωρίδες κυκλοφορίας!
Πραγματικά τους βγάζω το καπέλο μου. Έχουν όραμα αυτοί οι κινέζοι και το έχω καταλάβει εδώ και 3-4 χρόνια. Πριν 3 χρόνια όταν μίλαγα για την κίνα και το ότι βλέπω στο μέλον όλα να κατασκευάζονται εκεί, όλοι με κοιτούσαν ειρωνικά και μου έλεγαν πως δε θεωρούν τα κινέζικα προιόντα αξιόλογα κτλ! Εγώ πιστεύω σε αυτό τον λαο και σύγουρα αν ήμουν επιχειρηματίας θα κοιτούσα να αποκτήσω γέφυρες συνεργασίας με την κίνα.
Τέλος βλέποντας αυτό το λιμάνι-νησί σκέφτομαι πόσο τυχεροί είμαστε που οι κινέζοι αγόρασαν το λιμάνι του πειραιά και πως μακάρι να αγοράσουν και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σκεφτείται τι θα γίνει και πόσο θα βοηθήσει την τοπική κοινωνία η έλευση εκατομυρίων κοντέινερ κάθε χρόνο στο λιμάνι μας. Βέβαια το σενάριο προβλέπει να έρθουν εργάτες κινέζοι (30.000) στην Θεσσαλονίκη και γι αυτό θα χτιστεί και μία μικρή πόλη κοντά στο λιμάνι. Αλλά σκεφτείται τα οφέλη που θα προκύψουν. Μακάρι να αποφασίσουν οι κινέζοι πως το καλύτερο λιμάνι για την είσοδο των κοντέινερ στην ευρώπη είναι το λιμάνι μας. Πιστεύω πως η Θεσσαλονίκη έχει σαφέστατα πλεονεκτήματα από τον Πειραιά. Καλύτερη γεογραφική θέση, ανοικτή πρόσβαση του λιμανιού κ.α. Επίσης προφανώς πέρνοντας το οκ οι κινέζοι θα μεγαλώσουν το ήδη υπάρχον λιμάνι μας ή θα φτιάξουν άλλο έξω από την Θεσσαλονίκη κάπου ανάμεσα στην Θεσσαλονίκη και την Κατερίνη, όπου θα φτιαχτεί ένα τεράστιο λιμάνι και δίπλα μία πολη όπου θα διαμένουν οι εργαζόμενοι του λιμανιού! Αυτό είναι όραμα αγαπητοί μου. Επενδύεις λεφτά τώρα για κάτι μεγάλο αύριο. Δυστυχώς στην Ελλάδα μας τελείωσαν οι οραματιστές ηγέτες. Κάποτε είχαμε όραμα την μεγάλη Ελλάδα, τώρα όραμα μας είναι μία θέση στο δημόσιο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου