Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

Golf GTI



Την VW ως εταιρία όλοι την ξέρουμε, όπως επίσης όλοι ξέρουμε το GTI. Με αυτό το μοντέλο αλλά και γενικότερα με το golf V, η εταιρία ξέφυγε για ακόμα μία φορά από τους ανταγωνιστές της. Δεν είναι τυχαίο πως κατάφερε χθες να αναδειχθεί προσωρινά στη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο -με βάση τη χρηματιστηριακή αξία- υποσκελίζοντας τον αμερικανικό πετρελαϊκό όμιλο Exxon Mobil
Η μετοχή της VW εκτινάχθηκε χθες ενδοσυνεδριακά στα 1.005,01 ευρώ -με τη χρηματιστηριακή αξία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ανέρχεται στα 296,06 δισ. ευρώ (370,4 δισ. δολάρια), ξεπερνώντας τη χρηματιστηριακή αξία της Exxon Mobil (343 δισ. δολάρια). Στη συνέχεια όμως, οι μετοχές της VW υποχώρησαν γύρω από τα 652 ευρώ.
Η είδηση ότι η
Porsche σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιο που ελέγχει στη VW στο 75% προκάλεσε ένα είδος «πανικού» μεταξύ των short-sellers, οι οποίοι πώλησαν μετοχές της VW με την ελπίδα να τις αγοράσουν αργότερα, σε χαμηλότερη τιμή. Οι γερμανικές χρηματιστηριακές αρχές παρακολουθούν στενά τη διαπραγμάτευση των μετοχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η τιμή της μετοχής της τετραπλασιάσθηκε μέσα σε δύο μόλις ημέρες. Η VW αποτελεί τη 16η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, με βάση τις πωλήσεις.



Η επιλογή της εταιρίας να βάλει σε μικρού κυβισμού αυτοκίνητο, κομπρεσορα αλλά και τουρμπίνα, ήταν ματ για την αγορά αυτοκινήτων. Πλέον με 1400 κυβικά, μπορείς να έχει 140 - 170 αξιόπιστα άλογα. Και όταν αυτά συνδιάζονται με την ποιότητα κατασκευής της VW, το αποτέλεσμα προκαλεί θαυμασμό. Ιδιαίτερα το GTI V είναι όλα τα λεφτά. Όποιος το βλέπει στο δρόμο, γυρνάει το κεφάλι του και το θαυμάζει. Τα τελευταία 2μιση χρόνια που έχω αυτό το έργο τέχνης, έχω απολαύσει οδήγηση. Έχω εντυπωσιαστεί με τα 210 άλογα του αλλά και με την οδηγική του συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής και όχι μόνο. Εντύπωση μου προκαλεί και το γεγονός πως ακόμα και σήμερα, πολλοί είναι αυτοί που το κοιτούν με θαυμασμό. Ακόμα και στο GTI II που είχα πριν 10-15 χρόνια, δεν είχα νιώσει τόσα μάτια να με παρακολουθούν. Βέβαια η άνοδος της VW οφείλεται κατά κύριο λόγο στους νέους κινητήρες που με λίγα κυβικά βγάζουν πολλά άλογα. Μπράβο VW!

Δεν υπάρχουν σχόλια: