Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Η ψυχολογία του χρηματιστηρίου

(Τα παρακάτω τα έχω συλέξει από διάφρορες πηγές.)


1. Ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Andre Kostolany, “Η ψυχολογία του Χρηματιστηρίου”, Stoupas Publications, 2000. Πρώτη έκδοση 1991. Σελ. 199.

“Τα τυχερά παιχνίδια είναι ναρκωτικό, μπορούν να καταστρέψουν τους εθισμένους όπως η μορφίνη ή η κοκαΐνη. Πολλοί παίκτες του χρηματιστηρίου δεν ακολουθούν το πάθος τους μόνο στο χρηματιστήριο. Ένας καλός μου φίλος ήταν ο απόλυτος παίκτης:το πρωί πήγαινε στο χρηματιστήριο, το μεσημέρι στον ιππόδρομο, το απόγευμα έπαιζε μπριτζ και το βράδυ ρουλέτα. Φυσικά πέθανε φτωχός.Οι παίκτες απολαμβάνουν να προκαλούν τη μοίρα τους. Γνωρίζω κάποιον που έχει λεφτά με το τσουβάλι, αλλά συχνα δεν ακυρώνει το εισιτήριο στο τραμ. Το παιχνίδι τουν είναι το εξής: αν το έχω ακυρώσει και δεν έρθει ο ελεγκτής, τότε είμαι άτυχος, αν έρθει, είμαι τυχερός. Αν δεν χτυπήσω το εισιτήριο και πέσω σε έλεγχο, είμαι ιδιαίτερα άτυχος, αν όμως δεν γίνει έλεγχος, τότε μου έτυχε λαχείο. ”



2. Ιστορίες του χρηματιστηρίου:


Ο ασφαλέστερος τρόπος για να κερδίσει κάποιος στο χρηματιστήριο συνιστάται στην απλούστερη των στρατηγικών. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει απίθανα μοντέλα προβολών και προβλέψεων ή μαθηματικά μοντέλα και τεχνικούς δείκτες.
Πιο απλή και πιο επιτυχημένη στρατηγική από αυτή του Αντρέ Κόστολανι για την είσοδο και την έξοδο στην χρηματιστηριακή αγορά , δεν νομίζουμε ότι υπάρχει. Έλεγε λοιπόν ο Κοστολάνι : Πας στο χρηματιστήριο και αγοράζεις μετοχές. Ύστερα περνάς από το φαρμακείο και αγοράζεις υπνωτικά φάρμακα. Πηγαίνεις σπίτι σου, παίρνεις τα χάπια σου και κοιμάσαι για τρία και πλέον χρόνια. Δηλαδή δεν κοιτάς πως πάνε οι μετοχές αυτό το χρονικό διάστημα, δεν ενδιαφέρεσαι για το τι έγινε αυτό το χρονικό διάστημα.
Για την έξοδο από τις μετοχές , ο σοφός Κοστολάνι είχε πει ότι στις περιόδους της χρηματιστηριακής ευφορίας για τους περισσότερους τα μόνα κέρδη που μένουν είναι αυτά που ξοδεύτηκαν στις σαμπάνιες που ανοίχτηκαν για να γιορτάσουν τα απανωτά limit-up’s.

Δεν υπάρχουν σχόλια: